keskiviikko 20. toukokuuta 2009

Vastuuvapaus - Hylätty

Antaa Anteeksi. Sama, kuin vapauttaisi teidät vastuusta.
Virallisesti ette ole olleet minusta vastuussa pitkään aikaan. Tuntuu, ettette olleet ikinä. Vastuu tarkoittaa minulle myös välittämistä.
Teille annettiin minut, jotta saisin "normaalimman" lapsuuden. Kodinomaisen. En edes tiedä mitä se sana tarkoittaa.
Tiedän piti olla minun perhe. SijaisP-E-R-H-E. Ei perhe hylkää ketään sen ympyrään kuuluvaa. Ei sellaista vain tehdä.
Se siitä normaalimmasta.
Muutin pois. Viranomaiset olivat minusta vastuussa kahteenkymmeneenyhteen ikävuoteen asti. Yli viisitoista vuotta olin vastuuttomasti teillä. En oikeastaan ymmärrä miksi viraston minusta piti olla vastuussa niinkin kauan? Suomen Laki. Mitä se hyödytti minua? Ei minulla edelleenkään ole "tukiverkostoa". Sitä, johon soitetaan kun on vakavasti loukkaantunut liikenteessä. Sitä, johon tukeudutaan kun pelottaa. Sitä, jonne mennään viettämään lomia ja jouluja.
Virastot ovat auki arkisin kello kahdeksasta kuuteentoista. - Kiitos soitosta. tuut-tuut. Kohinaa. Hiljaista, lasken luurin alas.
Tiedän olen itsestäni vastuussa. Joskus tarvitsisi itsensä lisäksi myös muita. Jotta jaksaisi. Kaiken.

Ei kommentteja: